Børn og homøopati

Homøopati har i mere end 200 år, hjulpet millioner af mennesker over hele verden og i alle aldre.

Børn har særlig god gavn af homoøpati, da den fortyndede og forfinede medicin går dybt ind hos barnets åbne og sensitive krop.

Spædbarnet bliver født med et sart immunsystem og derfor er modermælken den første tid af stor betydning!

Den homøopatiske medicin gives i mængder der er afpasset barnets alder, - derfor skal et lille barn kun have 1-2 dråber.

Tiden fra spædbarn - skolealder er en tid med mange infektionssygdomme, men også mange udviklingsstadier, som tærer på barnets immunforsvar.

Dette skaber hos forældre mange frustrationer, da sygdom hos barnet giver uønskede fridage og udfordringer i et presset arbejdsliv.

Derfor er febernedsættende midler ofte forældrenes bedste ven!

Men feberen er faktisk livsvigtig for barnet og Antroposofisk set, er børnesygdomme meget vigtige for barnets fysiske og mentale udvikling!

Feber hjælper med til at udvikle barnets jeg, hvor den nedarvede krop fra forældrene skal nedbrydes og derefter bliver opbygget igen og barnet får skabt sit eget jeg!

Der er erfaring for, at efter et feberforløb, er barnet kommet længere i sin udvikling både fysisk og psykisk, - det kan være udvikling i det motoriske, i sit talesprog og i sin selvstændighed.

Så i stedet for at stoppe feberen, skal man i stedet hjælpe og støtte kroppen i processen med de homøopatiske midler, så sygdomsprocessen kan arbejdes igennem fuldt og helt.

Der er en mening med disse " børnesygdomme" - at de skal komme når man er barn og ikke først som voksen, da dette ofte kan medføre et helt andet sygdomsforløb.

Styrk barnets immunforsvar med sund kost og kosttilskud og immunstimulerende homøopatiske lægemidler.

Allergica har lavet nogle fremragende informationshæfter, der beskriver forskellige sygdomme hos barnet og hvordan man med de homøopatiske midler kan styrke og styre barnet igennem forskellige sygdomme i barndommen - de fås gratis på klinikken!