DYR OG HOMØOPATI

Homøopatisk medicin kan bruges til alt levende der indeholder celler - dvs. dermed også vores kære dyr.

Homøopatisk medicin kan både bruges som støtteterapi, men også som direkte virkende medicin mod en specik lidelse.

Uanset om det handler om et menneske eller et dyr, skal man altid være opmærksom på, om der skal en læge/dyrlæge indover,

Men har man styr på hvad det handler om, så kan den homøopatiske medicin gøre en stor forskel på hvordan sygdomsforløbet bliver.

Den homøopatiske medicin er særdeles velegnet til

• immunsvækkelser
  • Fordøjelsessvækkelser
  • Betændelsestilstande
  • Smerter
  • Alle skader i bevægeapperatet
  • Hormonelle ubalancer

Stress hos hund og kat kan være forårsaget af f.eks. foder, flytning, ubalancer hos deres familier, alder m.m. Dette kan føre til ændringer og. ubalancer i immun, fordøjelses - og det hormonelle system. Det kan føre til dét man kalder Metabolisk syndrom, som kan være alt fra fedme, slidgigt, sukkersyge,urinvejsinfektioner, fedtlever, allergier m.m.

Mange ubalancer hos dyrene kan sammenlignes med de samme ubalancer hos mennesket, - metabolisk syndrom f.eks. handler på samme måde hos mennesket som hos dyrene om, at dæmpe stress hormonerne, udrensning af syrer og affaldsstoffer, genopbygge funktionen af binyrerne, genoprette hormonsystemet og fordøjelsen og det er i mange henseender de samme midler man skal bruge hos mennesker som hos dyr.

Metabolisk syndrom er en generel betegnelse på de kemiske. processer i kroppen der omsætter vand, mad og andre materialer til stoffer som kroppen har brug for, for at kunne fungere.

Foreningen ALMA har ingen hæfter omkring homøopatisk behandling af sygdomme hos dyr,

Der er flere dyrlæger der efterhånden har taget den alternative tilgang til behandling til sig og hermed også den homøopatiske medicin